מערכת העיכול הכי חשובה לבריאותך

מערכת העיכול הכי חשובה לבריאותך

תקינות מערכת העיכול הינה גורם מרכזי לשמירה על הבריאות ולמניעת מחלות רבות.

כשיש עומס במערכת הזו או שהיא לא פועלת היטב למשל, במקרים של עצירות, אז מתחילות להתפתח בעיות נוספות כגון , עייפות, בעיות בעור, השמנת יתר, הצטברות רעלים וחומרים שלא עוכלו כשורה בגוף, פגיעה ברקמות הגוף ועוד.

הגורם המרכזי להצטברות רעלים בגוף הוא עיכול לא תקין. כשאני מייעץ לאדם הנמצא בתהליך של ריפוי, הכלל המנחה אותי הוא יציאות סדירות לפחות פעמיים ביום.

"עצירות היא אם כל המחלות" כך כתב הרמב"ם הרופא הדגול.

אז איך נעזור למערכת העיכול שלנו לתפקד בצורה מיטבית?

  • נאכל רק כשאנחנו רעבים , רק בשעת רעב אמיתי הגוף אכן צריך את המזון ואז יש הפרשה של מיצי עיכול שונים ונוצרים תנאי עיכול וספיגה מיטביים.
  • נלעס היטב את המזון – העיכול מתחיל בפה, מכנית על ידי השיניים והלשון וכימית על ידי האנזימים שברוק, לעיסה טובה הופכת את המזון לעיסה ובכך מקילה את פירוק המזון בקיבה, מאפשרת לאכול לאט יותר ולהגיע לשובע אחרי אכילת כמות מזון קטנה.
  • נאכל כמות מזון סבירה ולא נגיע להתפוצצות בקיבה. כשאוכלים יתר על המידה, חלק מהמזון אינו מתעכל והוא תוסס ומכביד על כל מערכות הגוף.
  • נגיע לארוחת בצורה רגועה ונעימה ולא נאכל בזמן אי נוחות פיזית או נפשית, בעת מתח נפשי מופרשים הורמוני סטרס המפסיקים את פעולת העיכול והמזון לא נספג בגוף.
  • נסיים אכילה אחרונה של היום עד שעה 20:00 או לפחות 3 שעות לפני השינה, סמוך לשינה הגוף שרוי במצב של עייפות ואין בו די אנרגיה לעיכול.
מערכת העיכול הכי חשובה לבריאותך
מערכת בעיקול

דילוג לתוכן