מה אמר הרמב"ם?

מה אמר הרמב"ם ?

הרמב"ם, או בשמו המלא רבי משה בן מימוּן‏, היה פילוסוף, רופא דגול, ומגדולי הפוסקים ביהדות לאורך כל ההיסטוריה. ספריו הרבים ומסקנותיו על טבע החיים והגוף האנושי הוכרו על ידי כל העמים והדתות עוד במהלך שנות חייו, ורבים מהם הוכחו על ידי המדע המודרני מאות שנים לאחר פטירתו. כתיבתו של הרמב"ם עסקה רבות בדרך הנכונה לחיות את החיים תוך התייחסות נפרדת לכל תחום ותחום, החל מבריאות הלב והנפש, ועד להרגלי בריאות חיוניים ויחסים בין אדם לחברו. כללי הרמב"ם לחיים הטובים נכונים היום בדיוק כפי שהם היו לפני 800 שנים, וכולנו נוכל ללמוד רבות ולשפר את חיינו באופן ניכר אם רק ניישם את עצותיו.

 "הואיל והיות הגוף בריא ושלם, מדרכי השם הוא, לפיכך צריך האדם להרחיק את עצמו מדברים  

   המאבדין את הגוף, ולהנהיג את עצמו בדברים המברין והמחלימים". (הלכות דעות פרק ד')

הרמב"ם היה מאמין גדול בחשיבות התזונה הנכונה הרבה לפני שהרפואה המודרנית הוכיחה שהמזון שאנו אוכלים משפיע בצורה חד משמעית על אופי החיים שלנו. כדי לשמור על האדם מפני זקנה וחולשה בטרם עת הוא המליץ להקפיד על תזונה נכונה, רחצה, שינה בריאה וטיולים יומיים קלים. אינספור מחקרים הוכיחו את חשיבות העקרונות הפשוטים האלה לקיום חיים בריאים ונטולי מחלות עד גיל מאוחר, כפי שכתב:
"כל המנהיג עצמו בדרכים אלו שהורינו אני ערב לו שאינו בא לידי חולי כל ימיו עד שיזקין הרבה וימות ואינו צריך לרופא ויהיה גופו שלם ועומד על בוריו כל ימיו"

מה אמר הרמב"ם ?

דילוג לתוכן